Druiderna som bebor de Nordliga skogarna i Scosglen har utvecklat sin Magi oberoende av de Magiska Ordnarna i öst. Druiderna var Krigar Kungar i sina respektive stammar, vanligtvis levde Druiderna avskilda från sitt folk, i massiva stentorn, som täcktes av rankar och törne. Som Mästare av Naturen, kunde de kontrollera levande varelser och naturens egna kraft.
Kanske den mest iögonfallande färdigheten som Druiderna har , är förmågan att skifta skepnad, från människa till att anta ett djurs skepnad. Tack vare denna förmåga, visste alla stammar under deras styra att de kunde vara bevakade när som helst. Synen av ett vanligt vilt djur som skiftade skepnad över till en hämndlysten Druid, höll alla möjliga upprorselement i schack.
Druiden kontrollerar både naturens element och naturens olika sorts innevånare. Hans naturliga närhet till naturen ger honom kontrollen över Eld, Jord och Vind, och han kan kalla vilddjur och växter, genom Hökar och Vargar, Rankar och även Andar som lever i naturen, alla dessa kan stå under hans kontroll. Han kan även anta formen av en Björn eller Varg, och då komma åt varje skepnads egna unika färdigheter och egenskaper.
Startattributerna
är dessa
Strenght |
15 |
Dexterity |
20 |
Vitality |
25 |
Energy |
20 |
|
|
Hit
points (Life) |
55 |
Stamina |
84 |
Mana |
20 |
Vid varje
nivåökning får du alltid detta
+1 poäng till Life
+1.5 poäng till Stamina
+2 poäng till Mana
Effekterna av
attributspoäng
1 poäng på Vitality ger 2 poäng till Life
1 poäng på Vitality ger 1 poäng till Stamina
1 poäng på Energy ger 2 poäng till Mana